Deel 1 Nederland - Reisverslag uit Wijk bij Duurstede, Nederland van Peter en Marian Robert - WaarBenJij.nu Deel 1 Nederland - Reisverslag uit Wijk bij Duurstede, Nederland van Peter en Marian Robert - WaarBenJij.nu

Deel 1 Nederland

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marian

05 Juli 2017 | Nederland, Wijk bij Duurstede

Vertrek wordt dus 4 juli. Stoeltjes zijn gisteren aangekomen en Marian is redelijk hersteld van haar val tijdens de Toer de Soes van afgelopen zondag.
Om 9.45 u is het vertrek. Vanaf de Berenkuil, Schoorl volgen we LF1. Bij t Woud komen we Leo en Gerard tegen. Koppie bij Santiago ? Is gezellig en na 20 km , 1 koppie is het inmiddels bijna 12 u en we hebben nog wel wat kilometers voor de boeg !
Na Wijk aan Zee raken we van het LF1 padje en rijden we op de zon. Prachtige route langs de Leidse vaart, wat is het groene hart toch mooi !
Om 17 u zijn we na bijna 100 km op het logeeradres van VvdF in Leiden. sAvonds heerlijk gegeten aan de Singel.
Prachtige dag !
Morgen volgen we de Limes 1 route en gaan overnachten in Wijk bij Duurstede
Dag 2 van Leiden naar Wijk bij Duurstede
Prachtig weer en we gaan om 9 u op pad. Eerst Leiden door, de route leidt ons door het mooie centrum met stadspoort, de (vis)markt, oude gemeentehuis. Daar word ik gevraagd mee te werken aan een reclamevideo van Pharos Reizen. Ja voor proef, maar toen het interview af was vonden ze het te leuk en te mooi. Dus toen gevraagd of ze de opname mochten gebruiken voor reclamedoeleinden. Het ging over de Lofoten, een plek die bij ons ook hoog op het verlanglijstje staat. Normaal gesproken ben ik er als de kippen bij om iets te bedingen en nu niet..... afijn ik moest mijn adres achterlaten, wie weet, als ze nu veel reizen naar de Lofoten gaan boeken zit er voor mij ook nog iets in het vat....
ha,ha.
Na een uur waren we nog maar 6km verder. Het was lastig om Leiden uit te komen. Diverse wegopbrekingen en herstelwerkzaamheden aan bruggen.
Uiteindelijke zitten we na 25 km in Alphen Ad Rijn om 12! uur aan een koppie met dadeltaart, heerlijk, maar wel machtig.
De wind is ons gunstig gezind, we volgen de oude Rijn en via Bodegraven, Woerden komen we aan in Utrecht. Altijd lastig, maar deze keer, met behulp van de GPS, ging het redelijk goed.
Al snel kwamen we bij het restaurant waar SiemJan zijn afscheidsfeest van LTO had. Toen dik voor mekaar en nu ? Niet open. Geen probleem, we hebben soep en broodjes bij ons. Op de parkeerplaats opgegeten.
Na 100 km komen we aan in Wijk bij Duurstede. Wat een prachtige stad! Een aanrader om er eens een paar dagen naar toe te gaan !
De route was weer overweldigend mooi. Veelal fietspaden en -paadjes langs de Oude Rijn, met prachtige huizen en tuinen. Kortom we hebben erg genoten vandaag.
Oh ja, gegeten bij restaurant Naast de Poort. Zij krijgen van ons een 9,5! Mocht je in de buurt zijn en ergens willen eten: This is the place to be!
We slapen weer bij VvdF. Met een geweldig uitzicht, namelijk een nest ooievaars ! Drie jongen en pa en ma. Maar de jongen zijn zoooo groot, dat pa en ma niet meer in het nest passen. Maar ze willen nog wel dat het ontbijt, de lunch en het diner wordt gebracht. Terwijl ik dit schrijf zitten ze weer te wachten op voedsel....
Morgen naar verwachting 80 km, maar elke dag komt er wel 10% bij...... soms rijden we verkeerd, soms wat om om iets te bekijken.
Oh ja de bestemming is Hotel Zur Post in Kleve in Duitsland

• 05 Juli 2017 - 07:18

Jose:

Peter en Marian,

Heel veel plezier op jullie fietsvakantie!!
    We gaan jullie volgen!
    Groetjes Joop en José

• 05 Juli 2017 - 19:45

Jannie :

Mooi weer dat is een goed begin van de trip. Goede reis verder en we gaan jullie volgen. Leuk! En wie weet komen we jullie tegen. Ik laat het jullie weten als we gaan. Volgende week eerst nog het WK schapendrijven in Hoogwoud. Dit wordt een hele happening. Daarna naar de Weser. Toi toi groeten Jannie

• 06 Juli 2017 - 18:19

Anneke:

Wat heerlijk en wat treffen jullie het met het weer. De mannen zijn weer goed thuisgekomen maar jullie kunnen nog een tijdje genieten. Hopelijk gaat het met je knie goed. Veel plezier nog en groetjes.

• 06 Juli 2017 - 20:31

Alie :

mooie berichten en jullie hebben superrrrr weeren doe voorzichtig

• 06 Juli 2017 - 20:46

Agaath:

Hallo Peter & Marian

Weer leuk om te lezen,ja omgeving Wijk bij Duurstede is prachtig.
    Morgen weer lekker genieten groetjes .
    Agaath

• 07 Juli 2017 - 11:50

Truus:

Marian, Peter, wat klinkt het allemaal goed.
    Mooie routes, genoeg koffiestops en s,avond een verrruuukkelijk bordje warm eten.
    Ga zo door